maanantai 23. syyskuuta 2013

Mielipidepostaus: Nuorten alkoholin käyttö

PARTY
Nykynuoret käyttää alkoholia ja tupakkaa nykyisin tosi usein ja paljon. Mulle on ihan ok, että nuoret juo joskus ja sillonki ottaa vain pari. Mutta omasta mielestä menee jo liiallisuuksiin, ku joka hemmetin viikonloppu pitää vetää sitä alkoholia sisäänsä ja siinä samalla tupakkaa vetää keuhkoihi. Mitä kivaa siinä on, ku saa oman pään sekasi ja tekee tyhmiä asioita joita katuu seuraavana päivänä sen krapulan kanssa?

Oon lukenu netistä miten jotkut 10 vuotiaat kirjottelee sinne miten on polttanu tupakkaa ja nykyää ei pysty edes lopettamaan, koska on "koukussa" siihen.. mua jotenki naurattaa lukea tollasia kommentteja ku tulee mietittyä ymmärtääkö niinkää nuoret mitä se tupakka oikeesti on? Eikä se oo kyl oikeesti mikään naurun asia! Mun mielipide on se, että ei niitten ala-asteen ikäisten pitäis ees ymmärtää mitä se tupakka on.. Valitettavasti näinki nuoria otetaan mukaan jengiin, joka on typerää.
fuck yeah
Toinen asia joka mua oikeestaan ärsyttää tässä asiassa on se, että miten jotkut jaksaa valittaa viikolla sitä ku ei heillä ole rahaa ostaa esimerkiks uutta paitaa / housuja itelleen ja kirotaan siinä samalla "v*ttu ku ei oo rahaa.." "v*ttu ku mutsi ei antanu rahaa.:", mutta kappas vaa ku viikonloppu alkaa nii kehuskellaan sillä miten on lähössä isolla porukalla ryyppäämään ja aikoo vetää helvetinmoiset kännit että huhhuhu. Seuraava kysymys onki, et miten tai millä se meinas ne juomat hankkia ku eihä sillä ollu pari päivää sitte ostaa sitä uutta paitaa? Mutta kyllä alkoholiin heti rahat löyty.. Are u fucking kidding me?


No mutta miusta ei oo järkee viettää joka viikonloppua jossai puistossa tai kaverin kämpällä isolla porukalla ja vetää ne helevetin överikännit. Ja sillo tuntee ittensä fiksuks ja on niin "cool" olo, ku on kännissä ja juonu sitä alkoholia. Me ollaan vielä nuoria ja liika alkoholin käyttö on oikeasti vaarallista, mutta jos joskus ottaa, nii se on mun mielestä ihan ok. Mut ei oikeasti joka viikonloppu ja joskus arkisinki ku sattuu seuraavana päivänä olemaan vapaa päivä. Joten nuorten pitäis osata juoda kohtuullisesti ja järkevästi.
party | Tumblr
No mut  ite ku alotin amiksen ekan vuoden, nii mulla vaihtu ihan kokonaan kaveripiirit. Ku olin tutustunu luokkalaisii hyvin nii mulla alko se, että vietin aikaa perjaatteessa joka viikonloppu jossain muualla ku kotona. Olin monesti mun kaverin kämpällä tai jossain muualla hyvällä porukalla ja vietettiin iltaa siellä. Ja kyllä sitä alkoholiaki oli muutamassa illassa mukana. Mutta tää ei tarkota sitä, vaikka olinki viikonloppusi muualla ku kotona, että aina se alkoholi virtas mukana. Ei, ei todellakaan.
Ite voin sanoo, että käytin alkoholia syksyn aikana ja syynä oli seki että halus maistella ja se ku kaverit joi nii oli itekki pakko vähä ottaa. Mutta yleensä mä olin se joka piti niistä muista huolta, eli mitään överikännejä en koskaa vetäny!

Viimesin kerta millo oon ottanu alkoholia kunnolla oli mun kaverin synttäreillä helmikuussa. Sillo vedin pään täytee ja loppu ilta meniki vessassa ku oli melko huono olo. Päädyinki sieltä sit kotiin. Nyt ku miettii, niin en tosissaa kadu sitä että olin siellä ja join sitä alkoholia, koska seura oli parasta. Mutta se harmittaa ku ilta päätty mun osalta sellai miten nyt päätty, enkä voinu olla koko iltaa / yötä siellä! Mitään en kuitenkaan kadu enkä muuttais mitään niistä illoista joissa oon ollu mukana. Porukka on ollu kumminki sen verran hyvä!! :-)
i'm fantastic, bitch ♡
No, mut kaikki ottakaa huomioon että tää on mun mielipide tästä, ei teidän. Mutta lyhyesti, en käsitä mihin nykymaailma on menossa ku sille ala-aste ikäiselle täytyy sitä alkoholia / tupakkaa tyrkyttää, ja sitte jos ei suostu ni on nolo? Onko mitään järkee? EI!
Ja tälläsenki takia, ku joku ei suostu edes maistamaan nii se on heti outo ja tyhmä eikä enään kuulu joukkoon. Ei se kyl näi pitäs mennä.. mun mielestä ainakaan! Varsinkaan ku tää tyyppi on tyylii 11 vuotias.

Koittakaa sitä järkeä saada eden hieman sinne päähän ja ajatelkaa viisaaasti! :-) Mutta jos ootte erimieltä mun kanssa, että on oikein että joka viikonloppu nuoriso on kännissä jne nii kertokaa toki! Jokasellaha on oma mielipide ja sitä pitäs kunnioittaa! Ja en haluu tällä mielipiteellä kertoo sitä, että alkoholin juonti on ihan kamalaa ja sitä ei sais tapahtua muulloin ku sillo ku täyttää 18. Ei, mutta se on typerää että niitä nuoria alle 15 ikäisiä otetaan niihin isoihi porukoihin mukaan, eikä pidetä edes huolta. Mitä jos tää nuori on lähteny salaa vanhemmiltaan juomaan ja joutuukin esim. alkoholi myrkytyksen takia sairaalaan, niin mitäköhä niille vanhemmille sanotaan ja perustellaan, miksi heidän pikkunen on alkoholin takia sairaalassa. Sitä tarkotan sillä, että miettikää oikeesti mitä teette!! Niin ja tottakai on joskus mukava viettää kivassa porukassa iltaa ja ottaa ne pari lasillista jotain hyvää juomaa. Mutta kohtuudella silti!
We danced all night
kuvat : WE♥IT

4 kommenttia:

  1. hyviä mielipiteitä ja oon pitkälti samoilla linjoilla siun kanssa!

    kivan oloinen blogi ja nätti tyttö oot :)


    http://annusblogg.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon, ja kiva kuulla että joku on samaa mieltä! :-)

    VastaaPoista
  3. En näe polttamisessa tai juomisessa mitään pahaa, se on jokaisen oma asia mutta oon sun kaa samoilla linjoilla ettei niitten pikkupentujen tarvitse niihin kajota. Ja en tee omasta juomisestani tai polttamisesta mitään isoa numeroa, niinkuin yllä jo mainitsit joidenkin tekevän. Pidän blogistasi ja on hienoa että otat tälläiset asiat puheeksi. Lisäksi se, että olet "isokokoinen" mutta sinut itsesi kanssa on ihailtavaa, jatkaa samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin itekki sanoin että se on ihan ok asia, jos sen tekee kohtuudella kumminki. Ja eikä oo vetämässä sitä alkoholia lärviinsä joka toinen päivä tai joka viikonloppu. Mutta niin, jotkut on sellaisia että täytyy saada jotenkin "esitellä" sitä miten on menossa viikonloppua ison porukan kanssa juomaan ja juodaan h*lvetinmoiset kännit. Se on typerää.
      Ja tottakai tahon täälläki kertoo omia mielipiteitä, kun niitä eri asioihin kumminkin on.
      Ja en kyl tajuu miten tää mun "isokokosuuus" liittyy asiaan mitenkään. Omaksun itteni perusterveenä ja kokoisena nuorena joten ei siitä sen enempää :-) Ja kiitos paljon!

      Poista